Vanliga frågor

FAQ

 

Vad händer om jag inte får ett bättre pris?

Om vi inte lyckas hitta ett bättre pris än det kunden redan hade från början, betalar vi tillbaka hela beloppet för premiumtjänsten.

 

Gäller tjänsten också på begagnade bilar?

Ja, vi erbjuder våra tjänster på både nya och begagnade bilar i förutsättning att de säljs av en bilhandlare. 

 

Vad händer om jag ångrar mig?

Du kan när som helst avboka tjänsten före påbörjad offertinsamling utan kostnad. Om offertinsamlingen eller förhandlingsarbetet har påbörjats debiteras en administrativ avgift på 300 kr.

 

Vem bär ansvaret?

WheelBuy ansvarar endast för rådgivning, offertinsamling och prisförhandling. Kunden ansvarar alltid för det slutgiltiga bilköpet och att kontrollera bilens skick, avtalets innehåll och övriga villkor med bilhandlaren.

© Upphovsrätt. Alla rättigheter förbehållna.

Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna

Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.