Vanliga frågor

FAQ

 

Vad händer om jag inte får ett bättre pris?

Om vi inte lyckas hitta ett bättre pris än det kunden redan hade sedan innan, betalar vi tillbaka hela beloppet för den valda tjänsten. Detta gäller endast tjänstepaket premium. 

 

Gäller tjänsten också på begagnade bilar?

Ja, vi erbjuder våra tjänster på både nya och begagnade bilar. 

 

Vad händer om jag ångrar mig?

För tjänstepaket basrådgivning debiteras en administrativ avgift på 220kr om behovsanalys har påbörjats. För tjänstepaket premium debiteras en administrativ avgift på 600kr om offertinsamlingen eller förhandlingsarbetet har påbörjats. Ångrar du dig innan dessa punkter debiteras du inte. 

 

Vem bär ansvaret?

WheelBuy ansvarar endast för rådgivning. Kunden ansvarar alltid för det slutgiltiga bilköpet och att kontrollera bilens skick, avtalets innehåll och övriga villkor med bilhandlaren.

© Upphovsrätt. Alla rättigheter förbehållna.

Vi behöver ditt samtycke för att kunna hämta översättningarna

Vi använder en tredjepartstjänst för att översätta innehållet på webbplatsen, vilken kan samla in uppgifter om dina aktiviteter. Läs informationen i integritetspolicyn och godkänn tjänsten för att hämta översättningarna.